
Според последните доклади и анализи, цитирани по време на роудшоуто, европейските потребители все повече използват възможностите на Интернет и телефоните като средства за комуникация, въпреки икономическата криза. В момента обаче България не използва цялостно бизнес потенциала на тази тенденция, търпи критики от ЕС за слабото разпространение на широколентовия достъп и е насърчавана да разшири и развие инфраструктурата му. България е единствената страна-членка на ЕС, в която нивото на разпространение на широколентов достъп до Интернет е 3 пъти по-ниско от средното за Съюза.
От друга страна, нивото на разпространение на широколентовия достъп може и да не е високо, но вече наличните услуги са с много високо качество: българските потребители се радват на високи скорости за сваляне на данни - 46,5% от широколентовите линии са над 10Mbps, което нарежда България на първо място по този показател в Европейския съюз, разказа Дитер Ангерер, изпълнителен директор за България на Nokia Siemens Networks (на снимката по-долу).
Според представителите на компанията, в сферата на фиксираните мрежи, пазарът се ориентира от гласови услуги към телекомуникации и събирателни Интернет приложения, а бизнес фокусът се измества от таксуване на връзката към таксуване на сесията. По думите на Ангерер, сега пазарът на фиксирани мрежи изисква нов, креативен подход, "който да поставя приоритети върху основни области като нуждите на крайния потребител, работната ефективност и дългосрочния растеж"
Очакванията на NSN за следващите години са пазарът на фиксирани мрежи в Европа и в България, да расте значително по-бързо от мобилния пазар. Вследствие на това, доста от европейските правителства, които вярват, че солидната и развиваща се инфраструктура от фиксирани мрежи е жизненоважна за конкурентоспособността на страните им, обявяват програми, които да подпомогнат телекомуникационната им инфраструктура. Nokia Siemens Networks също е готова да помогне с междунардния си опит в една такава национална стратегия за нашата страна, стана ясно още по време на роудшоуто.
"Тук има нужната междуградска MAN структура, чрез която може да се улесни реализирането на свързаността и в селските райони. Идеята е да помогнем за създаването на решения, които да са подходящи за спецификата на различните региони. Хубаво е да се отбележим, че има възможности и желание от страната на Европейската комисия, индустрията и, не на последно място, от държавните институции. Това е шанс не само за домашните потребители, но и за бизнеса", коментира Дитер Ангерер."
Още за инициативите и предложенията на компанията може да се научи и от официалния сайт.