“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

ћарки и дистрибутори масово излизат от »“ бизнеса в страната, твърди CBN

¬ разгара на кризата, през 2009 г. междуфирмени€т пазар на компютърни хардуер, софтуер и консумативи в Ѕългари€ навлиза в нови реалности, установ€ват аналитиците в 15-тото си годишно проучване на »“ сектора у нас.

12 ноември 2009
7791 прочитани€
5 одобрени€
1 неодобрение
¬ поредното си национално проучване агенци€та за пазарни анализи CBN Pannoff, Stoytcheff & Co. отбел€зва масово излизане на »“ марки и дистрибутори от много от изследваните пазарни сегменти. —поред данните, през 2009 г. общо 117 марки са напуснали бизнеса в 26-те изследвани продуктови сегмента, а едва 19 са новите, като бро€т на участниците се връща до нивата от 2005 година. «а сравнение - през 2007 г. напусналите марки са били 79, а новите 186, т.е. новите участници са близо десет пъти повече в сравнение с тази година. ќказва се, че през 209 г. »“ пазара в страната е почти недостъпен за нови играчи. ≈два 24% д€л са успели да заемат във всичките 26 пазарни сегменти новите 19 участници, срещу 258 % - през 2007 година.

ѕрави впечатление също, че при компютрите, битката за пазара вече основно се води в сегмента на преносимите машини и дон€къде при сървърите. ѕри настолните компютри асемблираните и тези втора употреба напълно доминират с над 75 % д€л, а едва 3-4 световни марки влизат в класациите.

ѕри принтерите, непрекъснатото поевтин€ваща лазерна цветна технологи€ на практика е извадила от пазара мастилено-струйната, докато матричните машини продължават да се продават, твърд€т още аналитиците. ¬се още изостават продажбите на мултифункционални устройства спр€мо принтерите като процент. ƒон€къде в разрез с очаквани€та за бизнеса в услови€та на криза, оригиналните консумативи губ€т съвсем малко д€л в сравнение със съвместимите, като това става основно на пазарите извън —офи€.

ѕри марките се наблюдава и тенденци€ за агресивно завземане на позиции от страна на н€кои производители, което свързано с успешно налагане на новите технологии и успешно оползотвор€ване на пазарните реалности (както е например при Acer и ASUSTek). –азбира се, на пазара в страната от много години присъстват и т.нар. Brand-A марки, които са изключително успешни и в услови€та на падащи продажби, като н€кои усп€ват дори да увеличат пазарните си д€лове - сред т€х са Philips, Epson, Intel, Kingston, APC, LG, Linksys, Canon и др.

ѕри дистрибуторите - големите компании в сегмента увеличават дистанци€та спр€мо по-малките, като на практика в бизнеса остават по около 7-8 компании в сегмент. —редни€т д€л на “оп_3 дистрибуторите почти във всички сегменти надхвърл€ 50%. «а последните н€колко години са затворени 8 средни дистрибуторски компании, но много веро€тно е тази тенденци€ да продължи, см€тат още от CBN.

¬ XV поредно годишно Ќационално проучване на междуфирмени€ »“ пазар в страната "IT SurveyTM Bulgaria ‘2009" на агенци€та, са изследвани и номинирани 26 вида хардуер, 187 световни и български »“ марки и 45 компании дистрибутори на »“ продукти. ¬ проучването са взели участие дилърски фирми от 22-града в Ѕългари€ с 64 млн.евро сумарни продажби, които имат общо 872 служители. ”правители или собственици на анкетираните фирми са 80% от попълнилите въпросника.

¬ проучването са изследвани пазарните сегменти на компютри, софтуер, перифери€, компоненти, консумативи, мрежи и мултимеди€. ƒопълнително са изследвани пазара на реклама и планирането на маркетинг бюджетите, удовлетворението на дилърите от пазарното поведение на дистрибуторите на »“ хардуер и софтуер в Ѕългари€ и оценка на дилърите за техни€ собствен бизнес.

ѕовече информаци€ и подробности от изследването на CBN Pannoff, Stoytcheff & Co можете да намерите на »нтернет страницата на агенци€та.


5 одобрени€
1 неодобрение
ќще от рубрика "ѕазар и анализи"
 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  
“р€бва да сте регистриран потребител, за да коментирате стати€та
"ћарки и дистрибутори масово излизат от »“ бизнеса в страната, твърди CBN"



    

абонамент за бюлетина