- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Оптимизирането на работното място по начин, който позволява на офис потребителите да се съсредоточат в основния си бизнес, е базисно за нововъведенията, които се раждат в лабораториите на Xerox напоследък, а именно такава е и целта на прототипния софтуер за обслужване на клиенти, представен от компанията тази седмица.
Според официалната информация, въпросното софтуерно решение за поддръжка в реално време използва уеб-базирано 3D виртуално изобразяване и предоставя на клиентите мигновен достъп до поддръжка в реално време за техните принтери и мултифункционални устройства.
Работата с тази "виртуална help desk система" е сравнително проста: С натискане на бутона „Help" върху екрана на всяка мрежова мултифункционална система, клиентите могат да осъществят обаждане до сервизен отдел. В момента на приемане на обаждането, системата зарежда 3D модел на принтера, като същевременно събира и показва данни за състоянието на машината. Програмата зарежда същия 3D модел и върху екрана на устройството на клиента, така че клиентът гледа изображението докато говори със сервизния специалист – както можете да се уверите и от видеото по-долу, получава се мултимедиен разговор в реално време.
Виртуалният help desk е изследователски проект от дългосрочната програма на Xerox за разработване и внедряване на най-актуалните технологии за обслужване на клиенти и за момента не е наличен на пазара. Но това положение едва ли ще продължи още дълго.