Едва ли има някой, който да се съмнява, че Android –базираните устройства са най-популярни на бързо растящия пазар на таблети, още повече, че пазарните проучвания непрекъснато потвърждават този факт. Поредното потвърждение дава изследователската компания Strategy Analytics в поредния си отчет за състоянието на таблет пазара през второто тримесечие на годината.
Според агенцията, през споменатия период в света да продадени около 51,7 млн. таблети. В сравнение с аналогичния период на миналата година увеличението в обема на доставките възлиза на 43%. Както може да се очаква, през Q2 2013 таблетите, работещи под управлението на Android ОС, продължават да доминират като държат 67% или 2/3 от общия брой на доставените устройства. Втората позиция е за таблетите на базата на iOS чийто дял от глобалния таблет пазар е 28%, а Windows базираните устройства държат 4,5% от него.
В Strategy Analytics смятат, че разликите между лидера и останалите ще продължи да се задълбочава, тъй като доставките на Android-таблети растат, докато количеството на доставените iPad устройства е намаляло с 14% (до 14,6 млн.) в сравнение със същия период на 2012 г.
Друг любопитен факт от доклада на агенцията е, че около 70% от глобалния пазар на таблети (36,2 млн устройства) се състои от т.нар. брандирани решения. В сравнение с аналогичния период на миналата година техният дял се е увеличил с 47%.