“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Ѕългарите проучват масово в »нтернет преди да пазаруват, установи Google Consumer Barometer

ясни€т извод от този факт е, че както големи€т и среден бизнес, така и малки€ тр€бва да имат силно онлайн присъствие, за да достигнат до клиентите и да им предложат информаци€ за своите продукти и услуги, с цел да стимулират решението им за покупка.

31 октомври 2013
7934 прочитани€
8 одобрени€
0 неодобрени€

“ези дни Google представи резултатите от своето най-ново проучване Consumer Barometer, проведено в партньорство с IAB Europe и TNS Infratest, чи€то цел е да предостави детайлна информаци€ за покупателните навици към момента както и да посочи бъдещите перспективи за това как потребителите си взаимодействат с »нтернет като източник на информаци€, при вземането на информирани решени€ за покупка.

online research

¬ъпросното проучване дава възможност на бизнеса да види как потребителите проучват различни стоки онлайн и извън мрежата, преди да пазаруват. »нтересен за родни€ бизнес пък е фактът, че изследването обхваща повече от 2000 участника от Ѕългари€ с достъп до »нтернет, които са си закупили даден продукт или категори€ услуга. ќбщо проучването цели 36 различни категории, които са разделени в 7 сектора, включващи: пазаруване на дребно, технологии, стоки и здравеопазване, автомобили, медии и забавлени€, пътуване, както и финанси и недвижимо имущество. »нтервюираните отговар€т на това как проучват преди да пазаруват и как решават какво да си куп€т, преди реално да го направ€т, за продукти, които са си купили в последните 12 месеца.

Consumer Barometer

—поред Ѕранимир …осифов, маркетинг мениджър на Google за Ѕългари€, "ѕроучването показва, че в Ѕългари€, онлайн търсенето е много силен фактор при вземането на решение за покупка, като във всички категории, 71% от потребителите са проучили най-напред онлайн, преди да пазаруват, което е по номинала на други «ападноевропейски държави със силно присъствие на онлайн търгови€та като √ермани€ и ¬еликобритани€ съответно с 60% и 69%. —ледователно не е изненадващо, че докато българските потребители проучват онлайн, за да решат дилемите си при пазаруване, 78% от т€х очакват водещите марки да се по€в€т на най-водещи позиции в страниците с резултатите. ясни€т извод е, че както големи€т и среден бизнес, така и малки€ тр€бва да имат силно онлайн присъствие, за да достигнат до клиентите и да им предложат информаци€ за своите продукти и услуги, когато те търс€т такава, за да вземат решение за покупка."

Consumer Barometer

ѕроучването на Google показва още, че дори в категории, в които повечето пазаруване се случва офлайн, доминиращ фактор остава онлайн проучването, коментира още специалистът. Ќапример, въпреки че мнозинството потребители пазаруват мобилни устройства и договори за т€х офлайн - 88% (мобилни устройства) и 95% (договори за мобилни телефони) - 80% от потребителите закупили директно телефони и 69% от тези, които са сключили договори за мобилни телефони са проучили онлайн избора си на покупка . ѕо същи€т начин, въпреки, че само 13% от потребителите, които са си купили астраховка за автомобил са направили това онлайн, 65% от всички, които си купуват застраховка за автомобила са проучили продуктите най-напред онлайн."

 ато ц€ло 53% от българите, които купуват продукти и услуги използват онлайн търсачка, преди да направ€т сво€та покупка.  олите (81%), следвани от пакетните почивки (77%) и компютърен хардуер (77%) са на върха на вертикалата по търсени€ онлайн преди покупка.

Consumer Barometer

ќсвен всичко останало, Consumer Barometer разглежда и какви устройства използват онлайн потребителите за проучвани€та си. —проед последните резултати, българите изглежда използват доста мобилните си телефони за проучвани€: 28% от т€х вече ползват смартфони в Ѕългари€ ( толкова, колкото и в –умъни€) на фона на 62% във ¬еликобритани€. Ѕългарите вод€т и в ползването на таблети в региона с 8%. √ърци€ показва 7%, –умъни€ 6%, “урци€ 3% , а —ърби€ 2%.

ѕовече интересни сравнени€ по вертикалите в различните страни могат да се направ€т и на официални€ сайт на проучването Google Consumer Barometer

8 одобрени€
0 неодобрени€
ќще от рубрика "ѕазар и анализи"
 ќћ≈Ќ“ј–» ќ“  
“р€бва да сте регистриран потребител, за да коментирате стати€та
"Ѕългарите проучват масово в »нтернет преди да пазаруват, установи Google Consumer Barometer"



    

абонамент за бюлетина