- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
В днешния свят не изглежда невероятно, че компания, която е създала две-три популярни игри за мобилни устройства, може да струва близо 6 млрд. долара. За приблизително такава сума са се споразумели обаче гейм издателството Activision Blizzard, което ще си купи компанията King Digital Entertainment, разработила популярните главоблъсканици Candy Crush Saga и Bubble Witch Saga, срещу $5,9 млрд.
Но сумата сигурно си заслужава, защото в резултат на тази покупка компанията Activision Blizzard ще стане “една от най-големите глобални развлекателни мрежи с над половин милиард активни потребители месечно в 196 страни по света”, както се отбелязва в прес-съобщението, посветено на сделката.
Прочетете още: Western Digital поглъща SanDisk, сметката е $19 млрд.
Последната, разбира се, все още трябва да мине през обичайните за подобно придобиване формалности и одобрения от акционерите и правителството на Ирландия, така че се очаква да бъде приключена през пролетта на 2016 г. Очаква се King да продължи да работи като самостоятелно подразделение в рамките на Activision, запазвайки сегашното си ръководство и служители.
В същото време придобиването на King ще добави в игривото портфолио на Activision Blizzard два от петте най-популярни мобилни игри в САЩ. През миналата година три от най-касовите игри в магазините iTunes и Google Play бяха именно на King и те донесоха на компанията около $2,1 млрд. приходи. През 2014-а King е имала средно 533 млн. активни потребители месечно, като ежедневно на нейните игри са играли 1,5 млрд. пъти. Явно в Activision добре са си направили сметката.