Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Реален милиард от виртуална реалност очаква Deloitte през 2016-а

Според доклада на Deloitte „Технологии, Медии, Телекомуникации 2016“. През настоящата година за първи път VR пазарът ще достигне рекордните милиард долара приход. Вижте какви прогнози още прави аналитичната агенция за технологиите, медиите и телекомуникациите през 2016 г.

14 януари 2016
5977 прочитания
3 одобрения
0 неодобрения

През 2016 г. таблетите и смартфоните ще бъдат водещите по приход платформи за игри, приложенията за блокиране на реклами ще се използват от едва 0,3% от притежателите на мобилни устройства, а онлайн ще бъдат споделени 2,5 трилиона снимки – с 15% повече, отколкото през миналата година. Това са някои от прогнозите, които изследователската агенция Deloitte прави в поредния си доклад с предвиждания за развитието на технологичния бранш през годината - 15-то издание на документа „Прогнози за технологиите, медиите и телекомуникациите (TMT) 2016“ (Technology, Media & Telecommunications (TMT) Predictions).

Deloitte Technology, Media & Telecommunications (TMT) Predictions

Друго интересно предвиждане на Deloitte гласи, че пазарът на виртуалната реалност (VR) ще достигне за първи път приход от милиард долара през 2016 г., от които $700 млн. от продажби на хардуер, а останалите  - от съдържание. Агенцията очаква тези продажби да бъдат по-скоро осъществени от масовите потребители, отколкото от “случайни” геймъри.

Прочетете още: Равносметката от CES 2016: кои бяха най-ясните тенденции?

Следва резюме на някои от основните прогнози, анализи и изводи от доклада на Deloitte, чиято пълна версия можете да прочетете (ли свалите в PDF формат) от официалния сайт на компанията.

Технологии

  • Жените на ИТ позиции: образованието е важно, но не е само въпрос на образование: До края на 2016 г. по-малко от 25% от позициите в областта на информационните технологии в развитите страни, се очаква да бъдат заети от жени. Тази цифра е почти същата както през 2015г., а може да се очаква и намаление.
  • Когнитивните технологии подпомагат бизнес софтуера: През 2016г. повече от 80 от 100-те най-големи софтуерни компании най-вероятно ще са интегрирали когнитивни технологии, като машинно обучение, обработка на естествени езици, или разпознаване на реч, в своите продукти. Това представлява 25% увеличение от 2015г., когато 64 от 100-те представят продукти и услуги, които имаха една или повече когнитивни технологии.

    Когнитивните технологии подпомагат бизнес софтуера

  • Тъч търговия: мобилното онлайн разплащане получава експресна лента – Броят на потребителите, които използват услуги за тъч-разплащане, за да направят покупка от своите мобилни устройства (смартфони или таблети) се очаква да се увеличи със 150% и да достигне 50 млн. редовни потребители през 2016г.
  •  Графенът: проучвайте сега, възползвайте се през следващото десетилетие – Въпреки че се очаква общият обем на пазара на материалите от графен през 2016г. да бъде в долните граници на десетки милиони долара, разходите за проучване и развитие за тази година се очаква да достигнат стотици милиони долара. В средносрочен план, графенът може да се инкорпорира в продукти на стойност няколко милиарда долара за година, но може и да минат десетилетия преди потенциалът на този материал да се реализира напълно.

Медии

  • Мобилните блокери на реклами: спасени от приложението? – Само 0.3% от всички потребители на мобилни устройства се очаква да използват ад-блокери (блокери за реклами) до края на 2016 г. Очаква се това да изложи на риск по-малко от 0.1% ($100 млн.) от мобилния рекламен пазар (смартфони и таблети), който достига 70 милиарда долара.
  • Мобилни игри: водещи, но по-малко печеливши – През 2016г. мобилните устройства (смартфони и таблети) най-вероятно ще станат водещите платформи за игри по печалба от софтуер, като се очаква те да генерират 35 милиарда долара печалба, което е 20% увеличение от 2015г. За сравнение, очакваните приходи от PC игри са 32 млрд долара и 28млрд долара от конзоли, което е увеличение от съответно 5% и 6% от предходната година. Въпреки това, средният приход от игра от платформи ще варира значително.
  • еСпорт: по-малко и повече, отколкото предполагате – еСпортът най-вероятно ще генерира глобални приходи от 500 млн. долара през 2016 г., което е увеличение с 25% от около $400 млн. приходи за 2015 г.,  и се очаква да има аудитория от близо 150 млн. редовни и случайни зрители. Този очакван приход е само част от приходите от лигите на основните спортове като европейски футбол, американски футбол, баскетбол, бейзбол, хокей на лед, които варират между 4 млрд и 30 млрд долара.
  • Европейският футбол отбелязва 30млрд.долара – Пазарът на европейския футбол ще достигне 30млрд.долара за първи път през 2016/2017, което е увеличение от 8млрд.долара от 2011/2012г. и годишно увеличение от 7%.
  • Наградата за стабилни бокс офис приходи в областта на дигиталните медии се присъжда на…- През 2016г. посещенията в кината в САЩ и Канада се очаква да намалеят с 3% до размер от около 10.6 млрд.долара и да се продадат 1.3млд.билета.
  • Телевизията в Щатите: ерозия, а не експолозия – През 2016 г. традиционният телевизионен пазар, който е и най-големият в света с обем от около 170 млрд.долара за 2016 г., се очаква да претърпи пропадане в пет области: брой на абонатите на платените телевизионни канали, разпространение на платената телевизия сред общия брой на населението, средно месечно заплащане на платена ТВ, потребители, които преминават на антени за гледане на телевизия и гледане на живо и на запис сред общия брой на населението, и по-специално сред младежите между 18 и 24 годишна възраст.

Телекомуникации:

  • Зората на ерата на Гигабитовия интернет: всеки бит е от значение – Броят на бързите интернет връзки „Гигабит за секунда“ (Gbit/s) се очаква да се увеличи до десет милиона до края на годината, което ще бъде десетократно увеличение, от което около 70% ще бъде за домашно използване. Увеличеното търсене ще бъде поддържано и от увеличаващата се наличност и намаляващите цени. Очаква се около 600 млн. абонати да бъдат свързани в мрежи, които предлагат тарифи за Гигабит интернет през 2020г., което ще бъде по-голямата част от населението в света.
  • Използвани смартфони: пазар от 17мрлд.долара, за който може и да не сте чували – През 2016г. се очаква потребителите да продадат приблизително 120 млн. използвани смартфони, което би генерирало над 17млрд.долара за своите притежатели. Това е увеличение на пазара от 80 млн.смартфона, които бяха изтъргувани през 2015г. на стойност 11млрд.долара. Нещо повече 10% от премиум смартфоните (на цена над 500 US долара), които ще се закупят като нови през 2016г. ще сменят три или повече собственика преди да излязат от употреба.
  • Споделяне на снимки: трилиони и се увеличават – През 2016г. 2.5 трилиона снимки се очакват да бъдат споделени или архивирани онлайн, което е 15% увеличение от миналата година. Над 90% от тези снимки ще бъдат направени със смартфон, а останалите с дигитални огледално-рефлексни фотоапарати (DSLR), камери, таблети и лаптопи. Тази цифра не включва трилионите снимки, които ще останат в паметта на самите устройства.
  • Възходът на „изключително само данни“ – През 2016г. около 26% от потребителите на смартфони в развитите икономики може изобщо да не се възползват от традиционните телефонни разговори в рамките на седмица. Тези потребители, известни като „само данни“, няма да спрат да комуникират, а по скоро ще заменят традиционния гласов разговор с комбинация от съобщения тип SMS, гласови и видео услуги, предоставени “over the top”.
  •  VoLTE / VoWiFi: капацитет, достъп, възможности – Очаква се 100 мобилни оператора в света да предлагат поне един пакет гласови услуги в края на 2016г., двойно повече от края на миналата година и шест пъти повече от началото на 2015г. В доклада се изчислява, че почти 300млн. потребители ще използват Voice over WiFi (VoWiFi) и /или Voice over LTE (VoLTE), което е двойно увеличение от началото на годината и пет пъти повече от началото на 2015 г.
3 одобрения
0 неодобрения
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Реален милиард от виртуална реалност очаква Deloitte през 2016-а"



    

абонамент за бюлетина