- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Допреди 2-3 години таблетите се радваха на растяща популярност сред потребителите и, съответно, на нелош пазарен ръст, който радваше производителите. Този пазарен сегмент обаче изглежда върви към насищане, ако се съди от анализите на специализираните агенции, които следят ИКТ сектора. Изследователската компания IDC например продължава да отбелязва намаляване на продажбите на таблети в света.
Според последните публикувани данни на IDC, през 2015 г. в света са доставени общо 206,8 млн. таблета, което е с 10,1% по-малко в сравнение с 2014-а, когато производителите са реализирали 230,1 млн. броя такива устройства. Интересен статистически факт обаче е, че през последното тримесечие на миналата година, въпреки общата негативна тенденция, доставките на таблети с клавиатура отбелязват рекорден за този клас резултат – 8,1 млн. броя.
Прочетете още: CeBIT 2016 ще е царство на облаци, дронове, IoT и решения за сигурност
По мнението на аналитиците, една от главните причини за този ръст в сегмента на таблетите с клавиатура е фактът, че потребителите все повече използват този тип устройства като замяна на стандартните РС-та. Те изчисляват, че Apple е продала над 2 млн. таблета iPad Pro, а Microsoft – над б1,6 млн. устройства Surface, по-голямата част от които са Surface Pro, а не по-евтините Surface 3. На базата на това специалистите правят извода, че най-важният фактор за покупка на таблет с клавиатура е не цената, а производителността на устройството.
Ето как според IDC, изглеждат глобалните доставки на таблети през четвъртото тримесечие на 2015 г. и класацията на производителите през този отчетен период:
А това пък са резултатите за цялата 2015-а година: