- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Амбициите на Microsoft на мобилния сегмент не са тайна за никого, но очевидно апетитът на компанията към него става и все по–голям. А в опита си да го удовлетвори и да си осигури успех в този сегмент софтуерният гигант погълна поредната апетитна “хапка” по пътя към заветната цел, придобивайки SwiftKey – създателят на най-популярната виртуална клавиатура за Android, която днес се използва на десетки и дори стотици милиони мобилни устройства.
Новината за това придобиване беше официално потвърдена от Microsoft във фирмения блог буквално преди минути. В него, както и в аналогичната публикация на SwiftKey, не се споменава стойността на бизнес сделката, но според редица онлайн източници, сред които авторитетното издание, Financial Times компанията от Редмънд, цената на това придобиване е “около $250 млн.”
Прочетете още: Най-добрите мобилни приложения и игри за Android през 2015-а
Според пазарните наблюдатели, за Microsoft покупката е оправдана, тъй като гигантът може да използва SwiftKey по много начини, включително за събиране на информация за потребителите на базата на индивидуалните особености при набирането на текст. Притежаването на такова популярно сред мобилните потребители приложение и още един талантлив екип от разработчици също не е без значение. Освен това SwiftKey използва оригинален алгоритъм за изкуствен интелект на базата на невронните мрежи и машинното обучение, а това, както знаем, също е една от областите към която Microsoft проявява силен интерес и притежава редица собствени разработки.
За SwiftKey сделката с Microsoft също може да се окаже печеливш ход, понеже въпреки огромната популярност на едноименното приложение неговите създатели като че не успяваха да налучкат правилния бизнес модел, с който да монетизират адекватно неговия успех сред потребителите. Дали обаче последните ще останат доволни от тази сделка е съвсем отделен въпрос… Така или иначе, споразумението между двете компании е факт, независимо дали ни харесва или не.