- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
2016-а сигурно ще остане в ИТ историята като годината, в която виртуалната реалност сполетя масово потребителския пазар. А след като дори порно индустрията прегърна радушно VR идеята, едва ли има нещо, което да спре настъплението на VR устройствата и съответното съдържание … е, освен може би цената и липсата на подходящ хардуер за работа с тях. Впрочем за отпадането на второто ограничение активно работят поне основните доставчици на графични решения в лицето както на NVIDIA, така и на AMD.
Именно втората компания ни припомня, че тази седмица към масовия потребител потегля VR устройството HTC Vive. AMD използва повода да подчертае също своята готовност да посрещне не само въпросния шлем, но и виртуалната реалност като цяло, осигурявайки редица готови решения, които ще помогнат на потребителите да се радват на удоволствиета на виртуалната реалност. А ето и накратко защо според компанията Radeon графиката ще е предпочитано решение за работа с HTC Vive (и не само):
Прочетете още: Използването на по-евтини видеокарти за VR игри не е загубена кауза
- Софтуер „VR-Ready“: Миналата седмица AMD пусна своя WHQL-сертифициран “VR-ready” драйвер Radeon Software Crimson Edition 16.3.2, оптимизиран както за HTC Vive, така и за Oculus Rift, и с поддръжка за Radeon Pro Duo. Драйверът може да бъде изтеглен от тук.
AMD също така пусна и бета драйвер, Radeon Software Crimson Edition 16.3.4, с допълнителни оптимизации на характеристиките на AMD LiquidVR. Този бета драйвер е достъпен тук.
- Технологията AMD LiquidVR, която освен, че прави достъпни VR изживяванията за потребителите, е и важно средство за VR разработчици и програмисти за създаването на подходящо, удобно и съвместимо съдържание на високо ниво. Според одффицциалната информация, AMD е работила в тясно сътрудничество с HTC за реализиране на няколко Liquid VR характеристики, достъпни само за Radeon GPU, сред които:
- AFFINITY MULTI-GPU: VR поставя някои уникални предизвикателства пред мулти-GPU рендерирането. Допълнителният кадър от закъснение, свързано с рендерирането на редуващи се кадри (Alternate frame rendering (AFR))е много по-забележимо, отколкото при не-VR сценарии, и рендерирането на всеки кадър по два пъти (от гледната точка на всяко око) товари допълнително централния процесор, което може да ограничи скоростта на кадрите. Affinity Multi-GPU адресира тези предизвикателства, като активира приложения, които присвояват задачи на конкретни GPU. Всеки GPU може да рендерира гледната точка от едното око, след това да събере изходните резултати в един общ стерео 3D образ.
- DIRECT-TO-DISPLAY: VR шлемовете са нов клас дисплейни устройства, които в момента може да нямат нативна поддръжка от съществуващите операционни системи. Предназначението на Direct-to-Display е да заобиколи тези ограничения и да създаде безпроблемни plug-and-play изживявания за потребителите, като прави шлемовете да се разглеждат като специални дисплейни устройства, които не изискват специално конфигуриране в операционната система.
- Steam VR тест за производителност: Графичните карти Radeon R9 серия са проентирани за plug-and-play работа с HTC Vive. По-рано през тази година компанията Valve пусна SteamVR тест за производителност – едно от първите достъпни VR средства, което да помогне на потребителите да идентифицира готовността на видеокартата за първокласнo VR възпроизвеждане с HTC Vive. Картите от сериите Radeon R9 390, Nano и Fury са способни да получат статус ‘VR Recommended’ (Препоръчителни за ВР), подчертават от AMD.