- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
С прогнози на тема “коли на бъдещето” са се заигравали множество филми, книги и изследвания, но повечето от тях обикновено “надничат” във времето след поне две десетилетия, докато за днешните и утрешни масови потребители далеч по-интересно би било малко по-близкото - бъдеще – това, което ще видим след може би 5 или най-много 10 години.
- Tesla Model 3 – какво ще предложи най-достъпният сериен електромобил?
- Създадоха ефективна система за безжично зареждане на електромобили
- Видео на деня: автопилотът на Tesla Model S в действие
- Равносметката от CES 2016: кои бяха най-ясните тенденции?
- Ето как изглежда електрическият ван от бъдещето на Volkswagen
Всъщност тези краткосрочни прогнози сигурно са по-интересни за всички, защото нерядко придобиват доста конкретни и много интересни форми – например като тези на Toyota uBox, в случая с колите.
Прочетете още: Ето как изглежда автомобилът на бъдещето според Mercedes-Benz
Toyota uBox е доста любопитен концептуален автомобил, за конструирането на който японският концерт е работил в продължение на цели две години с помощта на аспиранти от Университета Клемсън в САЩ.
Както отбелязват от компанията, той е проектиран най-вече за нуждите т.нар. “поколение Z” (Generation Z), т.е. хората с рождена дата между началото на 90-те години на ХХ в. и първите пет години от ХХI в. А като се има предвид, че голяма част от въпросното поколение вече кара своите първи коли, може да се предположи, че някакъв вариант на uBox ще стане достъпен съвсем скоро.
И това би било чудесно, защото Toyota uBox определено изглежда обещаващо. Както се вижда на снимките, колата се отличава с “младежки” екстериор и обширни възможности за трансформация на вътрешното пространство. Това ще позволява на пътниците не само да пътуват в комфорт, но и да работят удобно на компютър или да общуват с всевъзможни средства.
Специфична конструкция на монтажните части на седалките пък позволява креслата да се преместват към предната част на салона, така че отзад се освобождава много пространство, подходящо при транспортиране на едрогабаритни товари – например велосипеди.
Друг характерен момент при изготвянето на интериора е широкото използване на технологията за 3D печат. Благодарение на това персонализирането на салона по усмотрение на конкретния потребител става още по-лесно.
Разбира се, новият концептуален автомобил използва електрически двигател, чиито характеристики, за съжаление, не се разкриват на този етап. Затова пък се знае, че на удобни места в салона има достатъчно контакти за зараждане на всякакви електронни устройства и джаджи.