- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
В днешно време технологиите са не просто мода, но също необходимост, забавление и изпълнено с новости ежедневие, което може да бъде много вълнуващо с всичките му там джаджи за виртуална реалност, автономни автомобили, умни хладилници и фурни, носими джаджи, които знаят за здравето ви повече от вас самите, и какво ли още не … В същото време бързото развитие на същите тези технологии може да представлява и проблем. Според скорошно проучване на Samsung Electronics например на европейците им е трудно да бъдат в крак с постоянно променящия се технологичен език. Това, според европейското подразделение на компанията, важи и за българите, чието отношение към технологиите и термините, които ги описват, също е нееднозначно.
Откъм позитивите, установени в проучването е фактът, че българите приемат дигиталната революция по-добре от когато и да било. Например 61% от анкетираните у нас са споделили, че използват технологии много повече в сравнение с преди две години, а 16% признават, че не могат да живеят без тях. Почти половината от анкетираните в България се интересуват от последните иновации като облака или „Интернет на нещата“, но в същото време дори повече (67%) признават, че често само се преструват, че знаят какво означава даден технологичен термин.
Прочетете още: Дефиниция на съвременните тех термини
Почти една трета от българите (28%) са споделили, че объркващата терминология им пречи да използват пълноценно даден продукт; 59% притежават поне един технологичен продукт, който е “по-напредничав, отколкото е необходимо”, а 13,2% чувстват, че изостават от най-новите технологии, гласят още статистиките за нашата страна. Ето още няколко интересни факта:
> Българите обичат да използват “емоджи”
Докато технологичният език се развива, начинът, по който хората избират да се изразяват с помощта на изображения също се променя. Емоджите се възприемат като нов световен език, но проучването на Samsung показва, че много хора се затрудняват да разберат тяхното значение и кога трябва да ги използват. В Европа, румънците са най-малко запознати с тях – 27% са се престрували, че знаят повече за емоджите. Веднага след тях е Италия с 26%. От друга страна, в България само един от 20 души (5%) си признава, че преувеличава познанията си, свързани с емоджите.
> Най-полезните приложения
Проучването също разглежда приложенията, които европейците намират за най-полезни. Приложенията, свързани с превод, са имали най-голямо въздействие върху българите са направили живота им по-лесен – според 72% от анкетираните. След тях се нареждат приложенията с прогноза за времето и за камерата на смартфона (по 67.7% всяко) и приложенията, свързани с местоположение и карти (69.4%).
* Проучването European Tech Habits 2016 е поръчано от Samsung Electronics Европа и в него са участвали 10 000 европейци от 18 страни, включително и България. То има за цел да изследва как се променя нашата връзка с технологиите. В резултат от проучването, Samsung Европа е създала кратък практичен речник „The Plain Tech Guide“, за да обясни значението на най-новите термини и как те ни помагат в нашето всекидневие. По-долу можете да видите и още някои разяснения на често използвани (и бъркани) термини:
Технологична терминология: обяснение на петте най-често бъркани термина
1. Облакът: услуга, която работи в Интернет, вместо да запазва файлове на вашето устройство. Когато имате връзка с Интернет, можете да гледате Netflix или да ползвате Gmail навсякъде.
2. Стрийминг: просто слушате музика и гледате филми онлайн, когато е удобно за вас.
3. Internet of Things („Интернет на нещата“): проста мрежа от устройства, която позволява на смартфоните, хладилниците и пералните машини да работят заедно, за да направят живота по-лесен.
4. Оптично влакно: оптичните влакна са по-“мощни” от телефонните кабели.Те се използват за предаването на кодирана информация, чрез светлинен лъч по стъклена или пластмасова нишка. Всяко влакно е дебело само една десета от човешки косъм, но може да пренесе информация с еквивалент 25 000 телефонни обаждания.
5. Емоджи: някога използвали ли сте усмивка в текстово съобщение? Емоджите произлизат от Япония и са малки изображения или анимационни герои, които се използват за изразяване на емоция или настроение.