Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552

Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367

Наситихме ли им се? SmartWatch пазарът отбелязва първи значителен спад

По данни на IDC през второто тримесечие на 2016 г. е регистрирано първото намаление на обема от доставки на “умни часовници”, при това с цели 32%. Най-пострадалата от пазарния спад е Apple, която е единствената компания с негативен ръст – от около 55%.

26 юли 2016
5818 прочитания
2 одобрения
1 неодобрение

През последните 1-2 години аналитичните агенции се надпреварваха да прогнозират розово бъдеще за пазара на носими устройства, особено в частта му на т.нар. умни часовници, но изглежда това е било твърде оптимистично. Защото макар и сравнително млад, този пазарен сегмент вече показва първи признаци на насищане. По данни на аналитичната агенция IDC през второто тримесечие на 2016 г. е регистрирано първото намаление на обема от доставки на “умни часовници”, при това доста значително – с почти една трета.

smartwatches

Според статистиката на компанията, през второто тримесечие на глобалния пазар са доставени 3,5 млн. SmartWatch устройства -  с 32% по-малко в сравнение със същия период миналата година. Както може да се очаква най-пострадалата от този спад е компанията Apple, която е безапелационен лидер на пазара на умни часовници. Всъщност това е и единствената компания, която отбелязва отрицателен ръст на доставките. През Q2 2016 тя е реализирала 1,6 млн. умни часовници (което възлиза на 47% от пазара), до-като година по-рано нейните продажби са възлизали на 3,6 млн. устройства (72% пазарен дял). Лесно е да се пресметне, че за Apple това представлява намаление на продажбите с цели 55%.

Прочетете още: Най-интересните умни носими устройства на 2015-а

IDC smartwatches market Q2 2016

Към средата на 2016 г. втората позиция на SmartWatch пазара се държи от Samsung, която през второто тримесечие е осигурила 0,6 млн. умни часовника за световния пазар (16% дял) – с 51% повече отколкото през същия период година по-рано. Доста значителен ръст в доставките на такива устройства отбелязва също компаниите Lenovo (със 75% и 0,3 млн устройства), LG (с 26% до 0,3 млн. устройства) и Garmin (с 25% до 0,1 млн. устройства).

Ето и как изглежда всичко това в табличен вид:

IDC smartwatches market Q2 2016

2 одобрения
1 неодобрение
Още от рубрика "Пазар и анализи"
КОМЕНТАРИ ОТ  
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Наситихме ли им се? SmartWatch пазарът отбелязва първи значителен спад"



    

абонамент за бюлетина