- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
В наши дни един от стълбовете, които крепят РС индустрията е геймингът. Игрите обаче са и сред най-сваляните мобилни приложения, което е признак, че хората обичат да се забавляват по такъв начин и в движение …Или поне така е на пръв поглед, защото май идеята за движението всъщност не е чак толкова популярна сред почитателите на мобилните игри, колкото може да се очаква. Или, казано иначе, мобилните игри изглежда се оказват не чак толкова “мобилни” … Поне такъв извод се налага от едно ново изследване на аналитици от компаниите PayPal и SuperData, което показва, че повечето хора всъщност се забавляват с мобилни игри, не докато са в движение (напр. в превозно средство), а в спалнята, гостната или дори банята/тоалетната.
Въпросното проучване може да се смята за представително, тъй като обхваща хиляди потребители в няколко държави като Русия, Франция, Германия, Итаолия, Япония, Полша, Испания, ОАЕ, Великобритания и САЩ. Целта му е била да се изяснят навиците и поведението на потребителите по отношение на дигиталните продукти, а сред интересните открития е например фактът, че хората харчат за игри три пъти повече, отколкото за книги. А що се отнася конкретно за игрите, изследването установява, че за конзолните гейм проекти по света се харчи средно малко повече, колкото за РС гейм заглавия, докато разходите за мобилни игри са двойно по-малко.
Прочетете още: Геймингът става по-желано забавление от ходенето на кино
Проучването обаче разбива на пух и прах широко възприетата представа, че потребителите се забавляват с мобилни игри най-вече, когато са на път. Всъщност изглежда мобилните игри стават все по-голяма заплаха за тези, предназначени за РС и конзоли. Установено е, че в повечето изследвани страни потребителите се забавляват с мобилни игри там, където доскоро царуваха другите две гейм категории. Разбира се, леглото, тоалетната и ваната са доста по-удобни за игра именно с мобилни устройства. Най-много обичат да играят във ваната потребителите от САЩ – там това правят 56% от анкетираните.
Няма особена изненада в друг от установените от проучването факти – нарастващата консумация на потоково видео през мобилни устройства. Логично е, че все повече геймъри обичат да гледат клипове за своите любими игри. Според доклада, около 31% от анкетираните твърдят, че играят повечето игри, за които са гледали клипове. Това подсказва и как разработчиците на мобилни игри биха могли да увеличат продажбите си – като ги промотират с видео съдържание.
За любителите на киберспортовете най-известната видеоплатформа е Twitch, но в същото време, съгласно данните на PayPal, 80% от геймърите назовават YouTube като ключова услуга за гледане на гейм видео. По този показател следващите в класацията са Twitch (27 %), PlayStation SharePlay (19 %), Ustream (19 %) и GamingLive (16 %).
Като цяло, основният извод на аналитиците от споменатото проучване е, че игрите действително се превръщат в най-популярния развлекателен жанр. Геймингът се практикува навсякъде, привлича милиони хора и, естествено, привлича все по-голямо внимание и от страна на рекламодателите.