- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Към днешна дата доминиращата версия при процесорите с ARM архитектура е v8 в най-различните и варианти, включително фирмените разработки на Qualcomm. Междувременно отдавна не е тайна, че Microsoft също има своите амбиции по отношение на въпросната архитектура. А като се има предвид, че мощността на графичните ускорители в ARM процесорите постоянно расте, появата на поддръжка за ARM v8 в DirectX 12 не би трябвало да е особено изненадваща.
- Превъзходството на (Ry)Zen или докъде стигат новите хоризонти на AMD
- AMD срещу NVIDIA в GPU тестове: кой е по-по-най в Battlefield 1?
- Vulkan-изирането започна! Конкурентът на DirectX 12 официално е тук
- 3DMark API Overhead: първи тест, сравняващ DX11, DX12 и Mantle
- DX 12 ще позволи NVIDIA и AMD видеокарти да работят в тандем?
И точно такава изглежда се появява в обновлението DirectXMath 10.03,, влизащо в състава на Windows 10 SDK 12/2016. Там виждаме следния списък с нововъведения:
Прочетете още: ARM подготвя GPU Mali-G51: достъпно мобилно решение за VR приложения
- Added XMVectorSum for horizontal adds
- ARMv8 intrinsics use for ARM64 platform (division, rounding, half-precision conversion)
- Added SSE3 codepaths using opt-in _XM_SSE3_INTRINSICS_
- XMVectorRound fix for no-intrinsics to round-to-nearest match (even)
- When XMStoreFloat3SE fix max channel is not a perfect power of 2
- constexpr conformance fixes and workarounds for compiler bugs in VS 2015 RTM
- Remove support for VS 2012 compilers
- Remove deprecated type __vector4i
Най-интересен тук е вторият ред, която директно указва на оптимизации за платформите ARM64 (всички ARV v8 поддържат 64-битови изчисления). Конкретни изводи обаче е рано да се правят – според мнението на международни източници и специалисти, появата на такава поддръжка зависи от различни сценарии.
Преди всичко, това може да бъде първият плод на съвместна работа на Qualcomm и Microsoft, чиято крайна цел би била безпроблемната работа на DirectX 12 гейм енджините на ускорителите Qualcomm Adreno. Това ще даде възможност за създаването на евтини и икономични игрови конзоли на базата на процесори Qualcomm, работещи под управлението на ОС Windows 10.
AMD Hierofalcon е един от многото варианти на архитектурата ARM v8
Друг вариант е тази поддръжка да бъде изгодна на AMD с нейния собствен вариант на ARM v8 под кодовото име K12. Тази реализация може да се окаже по-ефективна дори от новата Zen и да стане основа за мощни игрови конзоли от следващо поколение, в които поддръжката за DirectX 12 ще бъде задължителна.
И накрая, от въвеждането на такава поддръжка е заинтересована и самата Microsoft, която може да иска да сложи край на монопола на евтините Аndroid-базирани ТВ приставки, като предложи за този сегмент алтернативни устройства, работещи под управлението на Windows 10 и способни да поддържат DirectX 12-съвместими гейм заглавия.