- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Историята и литературата са пълни с безброй примери на чутовни подвизи (а също и невероятни глупости), извършени в името на любимия човек. Но как човек може да впечатли любимата си в днешно време, когато всички дракони отдавна са избити от други влюбени рицари или когато за истински подвиг се смята една добре приготвена, т.е. не много загоряла вечеря?!? Очевидният отговор в тези трудни за влюбените времена са подаръците и сигурно поради тази причина по това романтично време на годината хората по света харчат повече от всякога.
- Как 5G комуникациите ще променят живота и работата ни
- Европейските семейства имат средно по 18 хай-тек джаджи
- MasterCard: Българите приемат лесно новите технологии и иновациите
- Съвсем скоро ще плащаме онлайн със … селфи, обещава MasterCard
- Ericsson: Все повече гледаме телевизия и видео от мобилни устройства
Поне така показва годишното проучване “Mastercard Love Index”, което представя данни от анализа на разплащателните трансакции за последните три години. Последното проучване на картовия оператор разкрива, че емоционалното харчене бележи ръст от 49%. И макар все още по-голямата част от покупките да се извършват лично, дигитализацията вече превзема и Св. Валентин – трансакциите, извършвани в сайтове за електронна търговия по време на романтичния празник, бележат ръст от 37%.
Прочетете още: AI и VR сред 10-те най-популярни потребителски тенденции и за 2017-а
Въпреки продължителния ръст на онлайн пазаруването обаче, 95% от транзакциите около Св. Валентин все още се извършват лично. Това показва, че личното отношение продължава да бъде от значение. По данните на MasterCard Латинска Америка отбелязва най-голям ръст при онлайн покупките – с 250% повече от 2014-а до 2016-а година. Следва я Близкият изток и Африка с 56% ръст.
Последните години ясно показват също, че пътят към сърцето наистина минава през стомаха - харченето в ресторанти бележи стремителен ръст от 102% от 2014-а година насам.
Освен това, не е страшно и ако все още не сте избрали нещо специално за любимия човек - данните на Mastercard показват, че не сте единствените. По-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент, като 13-и февруари акумулира 47,7 милиона от трансакциите през последните три години.
Всичко това дава поредното доказателство, че любовта наистина е безценна ...особено за компаниите и търговците, които могат да обвържат предложенията си с празника на влюбените, особено ако знаят как потребителите предпочитат да харчат парите си за „най-романтичния ден в годината“. А ето какъв е отговорът на този въпрос в различните региони по света според Mastercard Love Index: