- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
В днешно време кажи-речи всеки се събужда и си ляга с Facebook, а използването на социалната мрежа през мобилни устройства също е повече от обичайно, така че обновленията на съответните приложения са просто задължителни. С това са наясно и администраторите на социалната мрежа, които съобщават за предстоящо голямо обновление на мобилното Facebook приложение. Според официалната информация, нововъведенията засягат най-вече работата с видео съдържание.
Най-съществената промяна е автоматичното просвирване на звука във видео клиповете, които потребителят вижда при преглед на новостната лента. Според разработчиците, звукът ще се появява и изчезва автоматично по време на прминаването през лентата. Ако обаче смартфонът е сложен в тих режим, то и видеото ще се пуска без звук. Разбира се, при желание от страна на потребителя аудиото ще може да се изключва и с промяна в съответните настройки.
Засега не е ясно дали тази промяна по отношение на звука ще се появи и в настолната версия на социалната мрежа. Засега там всички клипове по подразбиране се пускат без звук при стигането до тях.
Друга новост е поддръжката на режим "картина в картината", благодарение на която потребителите ще могат да си гледат видео, докато продължават да преглеждат новостната лента. В Android-версията на мобилния Facebook ще може дори да се пускат и други приложения, без да се спира гледането на видео.
Освен това вертикалните клипове ще се отварят в по-широк формат и ще заемат повече място сред новостите, информират още администраторите на Facebook.
Прочетете още: Запознайте се с Джарвис – изкуственият интелект на Марк Цукерберг
Накрая, но не и по важност: от Facebook информират за пускането и на приложение за гледане на видео за платформите Apple TV, Amazon Fire TV и Samsung Smart TV.
Очаква се всички тези промени скоро да станат достъпни за потребителите на мобилните Facebook приложения по цял свят.