- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Борбата на пазара на игрови конзоли е не по-малко оспорвана от тази в останалите геймърски сегменти, а съвсем скоро конкуренцията ще се изостри и още. След като миналата година Sony пусна усоворшенстваната версия PlayStation 4 Pro с поддръжка на 4K резолюция, погледите се обърнаха към Microsoft в очакване на логичния отговор. Според наличната информация той трябва да бъде обявен през юни, по време на предстоящото изложение за електронни забавления E3 2017, в лицето на ноевата фирмена гейм конзола, известна като Project Scorpio. В Редмънд обаче изглежда се решили да поизпреварят малко събитията и вчера компанията сподели официално подробности за много от характеристиките на въпросното устройство.
Според тази официална информация, подробно анализирана от изданието Eurogamer, Project Scorpio може да се похвали с графична производителност на ниво 6 TFLOPS. За сравнение, при PlayStation 4 Pro този показател е 4,2 TFLOPS. Значително е увеличена и оперативната памет, която от DDR3 с обем 8 GB се е превърнала в значително по-производителната конфигурация 12 GB GDDR5.
Прочетете още: Конзола или РС – има ли решение „вечната“ геймърска дилема?
Не се оправдават обаче надеждите на хората, които са очаквали да видят в Project Scorpio нов процесор от фамилията AMD Ryzen – в новата конзола Microsoft ще използва произведен по поръчка чип на базата на архитектура Jaguar – същата, която работи и в конзолите Xbox One, Sony PlayStation 4 и PlayStation 4 Pro. Затова пък GPU модулът в процесора на Project Scorpio е по-бърз и работи на честота 1172 MHz, докато при Xbox One честотата на графичния блок е 853 MHz, а при PlayStation 4 Pro – 911 MHz.
Това се оказва достатъчно, за да осигури значителен прираст на производителността. Благодарение на това, според Microsoft, на Project Scorpio би трябвало спокойно да се играят игри в резолюция 4K, въпреки че на Xbox One геймънгът беше възможен само при резолюции 900p или 1080p. Съществуващите игрови проекти за Xbox One и Xbox 360 пък ще се сдобият със съществен прираст на производителността, така че ще изглеждат значително по-добре на новата конзола. Microsoft демонстрират това с играта ForzaTech пусната в 4K резолюция и при задържане на 60 Hz кадрова честота. При това положение натоварването на GPU блока е било в диапазона 60-70%, т.е. има дори пространство за подобрения.
За охлаждане на изчислителните компоненти на конзолата Microsoft Project Scorpio се използва система, базирана на изпарителна камера, става ясно още от споделената информация. При това новата конзола се описва като „компактно“ устройство с интегриран захранващ адаптер.
Засега от Редмънд не дават много информация за външния вид на новата конзола, ако не се смята оскъдното общо описание. Според него, задният панел ще прилича на този на Xbox One S, но няма да има отделен порт за включване на Kinect контролер, но затова пък ще HDMI конектор. Съобщава се също за наличието на оптично устройство Blu-ray.
Очаква се, че оконачтелния дизайн и пълните характеристики на Project Scorpio ще бъдат разкрити на пресконференцията на Microsoft по време на тазгодишното изложение E3. Дотогава компанията не смята да прави други демонстрации на устройството. Надяваме се, че към средата на юни ще се знае повече и за маркетинговото наименование на новата конзола, цената и евентуалните срокове за излизане на пазара.
[ препратка ] ylq