- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Google обяви, че на 15 февруари компанията ще пусне свой ад-блокер, който ще спира рекламите в нейния браузър Google Chrome.
За първи път намерението на компанията беше обявено по-рано тази година в блог-публикация със заглавие „Изграждане на по-добра мрежа за всички“. Стратегията на Google е да се бори с ад-блокерите, като самата тя се превърне в компания за спиране на рекламите, получавайки повече контрол над процеса. Макар че повечето ад-блокери спират всички реклами, ад-блокера на Google ще премахва само рекламите, определени като „неприемливи“ от „Коалиция за по-добри реклами“ - група, сред чиито членове са Google и Facebook. Притежавайки един от основните уеб браузъри, платформа за реклами и място в коалицията, Google ще може да определя изискванията за рекламите. По този начин Google се оказва в много добра позиция да диктува условията за уебсайтовете и рекламодателите.
Прочетете още: Google ще прилага нов метод за приоритизиране на резултатите при мобилните устройства
Коалицията на своя уебсайт има показани примери за недопустимо рекламно преживяване – като видео реклами със звук, които зареждат автоматично; реклами с обратно отброяване, покриващи съдържанието; реклами, които непрекъснато стоят на екрана и други. Chrome ще блокира само такива реклами, докато ще позволява на по-малко досадните да останат.
Ад-блокер за даден сайт е предложение от типа „всичко или нищо“. Ако една единствена реклама на даден сайт нарушава изискванията на Google, то всички останали реклами ще бъдат блокирани, дори и онези, които спазват приетите норми. Същевременно сайтът „Докладване на рекламното изживяване“ ще позволи да се съобщават и преразглеждат недопустимите реклами. Веднъж след като дадена реклама бъде докалдвана, уеб разработчиците ще имат 30 дни да изчистят сайта или техните реклами ще бъдат блокирани от Chrome.
Chrome има повече от 50% от браузър пазара, а заедно със своя ад-блокер ще може да оказва още по-голямо влияние върху цялата мрежа.