- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552
Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367
Facebook разкрива какво рекламодателите знаят за вас
Прочетете още: Facebook ще произвежда свои процесори
Facebook все още се справя с последиците от скандала с Cambridge Analytica и се опитва да увери потребителите, че техните лични данни са защитени. Социалната мрежа публикува подробни обяснения за това какво рекламодателите знаят за вас и – по-важното – какво не знаят. Компанията подчертава, че те само продават „пространство” за реклами, подобно на телевизионните канали, а не самите данни. Търговците получават само обща демографска информация за своите реклами; страниците, които харесвате; статиите, които сте прочели; както и информацията, която те вече имат от другаде (като съществуващи поръчки или приложения на трета страна).
От Facebook уточняват, че всеки потребител може да се откаже от това да бъде част от таргетираната аудитория за реклами (макар че това не означава спиране на рекламите като цяло). От компанията също така посочват, че продуктът е социалната мрежа, а не самият потребител - важна е „способността за свързване”.
Тези мерки обаче не адресират изцяло притесненията на хората. Всъщност проблемът не е, че се продават данни, а че компанията не следи каква информация събират приложенията и не уведомява потребителите при случай на компрометиране на данните.
В крайна сметка бизнес моделът на Facebook се върти около рекламирането. И може би ще бъде трудно тези притеснения относно неприкосновеността на данните да се преодолеят, докато компанията има причина да споделя информация за потребителите, дори нещо толкова просто като харесване на дадена страница.


"Facebook разкрива какво рекламодателите знаят за вас"
/var/www/sites/pcw/view/cache/cache_pr.inc.php