- ICT Media: IDG.bg, PC World, Computerworld, CIO, CFO, Networkworld, Кариерна зона, Събития
- Бизнес: Капитал, Кариери, Регал, Градът.bg, Одит
- Новини: Дневник, Европа
- Развлечение: Бакхус
- In English: Bulgarian ICT Watch
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 531
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 534
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 537
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 540
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 544
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 548
Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /var/www/sites/asen/COMMON/procedures/class.FunctionsCommon.php on line 552
Deprecated: Function split() is deprecated in /var/www/sites/asen/pcw/procedures/class.Add.php on line 367
E3 2018: Nvidia загатна отражения в реално време в игрите
Трасирането на светлинни лъчи (ray tracing) в реално време е мечта за огромен брой геймъри и разработчици от години. Тази техника наподобява истинското поведение на светлината – обектите се осветяват от триизмерни светлинни източници, а тръгващите от тях лъчи се отразяват от околните предмети, преди да достигнат очите ви.
Именно това прави компютърно генерираните филми толкова живи. Изчислителните ресурси, необходими за трасиране на лъчи в реално време обаче все още препятства навлизането на технологията при игрите. Досега.
Прочетете още: Nvidia с впечатляваща система за попълване на изображения
Графичните карти и процесорите днес са много по-мощни и ефективни спрямо вчерашния хардуер. Паралелно, приложно-програмните интерфейси от ниско ниво (close to metal API) пък позволяват на разработчиците да се възползват по пълноценно от наличните ресурси. През март, по време на Game Developers Conference (GDC) Microsoft обяви DirectX Raytracing (DXR) функцията, която е част от DirectX 12. На Е3 2018 пък Nvidia разкри повече информация за технологията RTX, която ще е част от следващото поколение GeForce видеокарти и която ще им позволи да обработват по-добре светлинни лъчи в реално време.
Можете да видите демонстрация на RTX и DXR на видеото долу. На Е3 2018 компанията бе предоставила възможност на посетителите да включват и изключват функцията. Разликите са впечатляващи, като един от най-видимите ефекти е появата на динамични отражения.
Необходимият за целта хардуер обаче също е впечатляваш. На изложението демонстрацията вървеше на четири видеокарти Tesla V100, използващи последната архитектура на Nvidia – Volta. Въпреки това при активиране на RTX кадрите отбелязват значителен спад…
Нека последната забележка да не ви обезкуражава. Видеото долу може да даде бегла представа за това как ще изглеждат утрешните игри. Всъщност още по време GDC през март Nvidia показа демонстрационен клип от играта Metro Exodus, в което бе демонстрирана RTX технологията. Тя се очаква да излезе в началото на 2019 г.
Разбира се, съмняваме се, че толкова скоро ще видим пълни динамични отражения в реално време на компютъра си у дома, но тази демонстрация загатва, че този момент вероятно не е чак толкова далеч в бъдещето...


"E3 2018: Nvidia загатна отражения в реално време в игрите"
/var/www/sites/pcw/view/cache/cache_pr.inc.php