Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
PR ÇÎÍÀ
25 окт
2018
   

Ние знаем как не се прави или малко за добрите практики на компаниите

2728 ïðî÷èòàíèÿ

Емил Китанов, Старши ERP консултант, Елит Софтуер

Zeron/V4
www.zeron.bg

Всичко свързано с прилагането на ERP системи е сложно. Лесната част минава, когато си планирал придобиването на подобна система и си я закупил, но сега софтуера трябва да „оживее“, да заработи и да започне да носи полза за твоята компания.

Внедряването е продължителен процес, който, да си признаем честно е труден за клиентите и полезното действие на ERP системата зависи и от тях и от опита на производителя/внедрителя на системата. Прегледа и настройката на софтуера към оперативните процеси в компанията изисква практика, възможности на системата и огромен опит на хората, които го правят.

Тук трябва да добавя два детайла:

  • Настройката на ERP софтуера зависи и от неговите възможности да се адаптира към изискванията на компанията (това не всеки софтуер го може)

  • Компанията получава възможност да прегледа работните си процеси (защото така или иначе го прави) и да ги коригира към по-висока ефективност и бързина.

Потребителите са наясно с тези проблеми и затова казват – „Дайте ни добрата практика...“. Годините внедряване, познанието на различни индустрии и компании ми позволяват да преобразувам „добрата практика“ в по-полезното – „Ние знаем, как не се прави...“.

Често срещани проблеми, при внедряване на ERP софтуер.

Независимо дали грешката се допуска в периода преди покупката на софтуера или в процеса на внедряване, но една от основните грешки на потребителите е при формулиране на целите.

До момента на покупка или дори до внедряването хората не са се замисляли в дребни, дребни детайли, какво, как и къде ще прави този софтуер. Тук могат да се пропуснат важни неща, а да се обърне внимание на дребни такива, които да отнемат време и ресурси на клиента.

Ограничаване на желанията.

Често при писане на плана за внедряване (има такъв план, в който всичко е разписано в детайли) хората се опитват да прогнозират и предвидят всичко, което би им потрябвало в следващите 15 години (примерно).

Това е грешка – технологиите се променят толкова бързо и прогнозата за дългосрочни периоди е почти невъзможна.

Последствия

  1. Затруднява се мениджъра на проекта да формулира и проследи резултата.
  2. Програмирането на несъществуващи процеси води до невъзможност за тестването им.
  3. Увеличаване на цената. В общият случай това превръща хубавият, стегнат проект в тромав, скъп гигант.

Как можем да избегнем това?

Най-накрая стигнахме и до „добрата практика“ и до това, как не се правят нещата. Дългогодишният опит на вашият доставчик и неговото отношение към проекта ви е от първостепенно значение. Вярвайте на вашите консултанти – те са хората, с които да работите, като колеги, за да постигнете на само най-добрия, но и най-ефективния резултат, за вашите нужди. В нашата практика сме внедрявали Zeron ERP в толкова много различни компании от почти всички индустрии, че предварително имаме идея, какво да направим и как да го направим най-добре.

Изборът на софтуер също е от решаващо значение. В последните години технологиите направиха финансово достъпен професионалния ERP софтуер не само за компаниите-гиганти, но и за всяка средностатистическа компания. Важното е да изберете такава технология и софтуер, които ще се адаптират към процесите на компанията ви, а няма да кара вашите служители, да променят стила си на работа и да се адаптират към софтуера.

Ясното знание, какво точно ви трябва, къде отивате и какво искате да постигнете ще ви помогне да го постигнете без излишни разходи и по най-бързия и ефективен начин. Определете целите си и ги разкажете на консултанта си и той ще ви спести пари.

Всички сме наясно с тези възможности и опасности, но някак в забързаната работа и трудния ден не им отделяме голямо внимание. Затова и част от нашата работа на консултанти в сложния и интересен свят на ERP системите е постоянно да ви обръщаме внимание на това.

ICON ICON ICON ICON
абонамент за бюлетина